میزان عرضه و تقاضا در بازار و قیمت خودرو به تعادل نسبی رسیده است. به نظر می‌رسد این روند در روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۷۴۴۷۸

قیمت خودرو در بازار دائم در نوسان است. اما قیمت خودرو این روزها روند عجیبی دارد . علی رغم رکود شدید در بازار قیمت خودرو دائما تغییر میکند. خریداران نیز انتظار کاهش یا تثبیت قیمت خودرو را دارند. برای اطلاع از قیمت خودرو با ما همراه باشید.
 
به گزارش جام جم آنلاین، قیمت خودرو صفر داخلی در روز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۸ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات امروز سه میلیون تومان کاهش داشت و هم‌اکنون با قیمت ۶۲۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو‌های پرطرفدار


تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده


امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر میزان عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور به تعادل نسبی رسیده است. البته در نقطه تعادل نیز نوسان جزئی در قیمت‌ها طبیعی است. به نظر می‌رسد این روند در روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. مگر اینکه نوسانی در نرخ ارز رخ دهد و مجدد بازار با افزایش نوسان قیمتی همراه شود.

پیش از این نیز، بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود قرار دارد. اما نکته قابل توجه این است که در ۱۰ روز گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. در روز‌های گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روز‌های آینده نیز این روند کاهشی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.
 
قیمت خودرو

افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار

روند قیمت‌ها در بازار خودرو در میان مدل‌های بی‌ام‌و نشان می‌دهد که قیمت بی‌ام‌و سری۷ ۷۳۰li مدل ۲۰۱۸ در ماه اول تابستان رشد یک میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی های میدانی از افزایش قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای ب‌ام‌و در اولین ماه تابستان امسال حکایت دارد.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که بی‌ام‌و سری ۱ هاچ بک ۱۲۰i مدل ۲۰۱۸ در حال حاضر در بازار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو در طول یک ماه گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده و ثابت بوده است.

همچنین قیمت بی‌ام‌و سری۱ هاچ‌بک ۱۲۵i مدل ۲۰۱۸ در بازار ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو نیز در طول یک ماه ابتدایی تابستان امسال بدون تغییر بوده است.

اما بی‌ام‌و سری۳ سدان ۳۲۰i در طول یک ماه گذشته ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. این خودرو در بازار به قیمت ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، بی‌ام‌و سری۵ سدان ۵۳۰i مدل ۲۰۱۸ در بازار ۷ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو در طول یک ماه گذشته ۹۵۰ میلیون تومان گران شده است.

قیمت بی‌ام‌و سری۷ ۷۳۰li مدل ۲۰۱۸ هم ۱۱ میلیارد تومان است. این خودرو یک ماه پیش ۱۰ میلیارد تومان بود که افزایش یک میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، قیمت بی‌ام‌و X۱ ۲۵ مدل ۲۰۱۷ در بازار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که در طول یک ماه گذشته تغییر قیمت نداشته است.

افزایش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از افزایش قیمت خودروهای پراید، سمند و پژو از چهارشنبه گذشته تا امروز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند افزایشی قیمتی در هفته جاری نیز ادامه یافت به طوری که در بین خودروهای پراید مدل ۱۱۱ از ۲۰۴ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۲۰۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۱ این خودرو نیز از ۱۸۲ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۱ نیز از ۱۸۵ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای سمند نیز در این مدت گران شدند به طوری که سمند lx ساده مدل ۱۴۰۱ از ۳۰۷ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۲۹۲ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای پژو نیز این افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاده است به طوری که پژو پارس XU۷ مدل ۱۴۰۱ از ۳۱۶ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها